På tal om förkylningar

Man får inte vara ensam om något! Många har hunnit före med att skriva om hur man kurerar sig när förkylningen slår till. Den här gången har jag försökt vila och svälta ut bobborna och inte ta Burana. Bara låta naturen ha sin gång och känna efter vad kroppen säger. Febern steg i går men jag bestämde att den får göra sitt om den inte stiger till närmare 40.
Det där med att piggna till av kärleksfilmer tror jag inte på, jag orkade inte ens hålla ögonen öppna i går … Ingen feber hittills i dag men det blir nog vila, vila, vila och ingen städning!  8)

Ha det gott i kylan!

0 thoughts on “På tal om förkylningar

  1. livetsmeningar

    Bra! Det verkar börja släppa om du inte har feber nu. Febern har ju en uppgift så inte ska man väl direkt ta febernedsättande medel… Men alltför hög feber är ju också farlig. Tänk så några grader fel det får vara egentligen! Vi hörs sen när du får krafterna tillbaka! 🙂 Kram!
    Ps. Du dricker väl massor?

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Livis, visst är det märkligt att några elaka bobbor kan värma upp hela kroppen med flera grader … Jo, tack jag dricker nog, tillräckligt hoppeligen. 😛 Kram!

      Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Scriptrix, vitlök bränner på tungan och ända ner i magen, måste vara lite försiktig med den nu. Men i näsan kan jag stoppa den! 😀 8)

      Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Tack för besöket välkommen igen Oops! 😉 Kaffe blev jag lite allergisk mot vid kräksjukan, det får väl bli te då? 😮

      Gilla

  2. greta

    Nu hoppas jag att du kryar på dig och inte ”byry hald å på som ja”tror nog att jag är frisk nu. Tar i trä.

    Gilla