Inte än…

Inte än blommar Clematis, men om någon månad eller så har väl snön smält bort och och man får börja se om sina pensionärsrabatter! 😀

Det är nog bara för att jag lärt mig något nytt i helgen som denna bild hamnade här i dag. Jag har inte förstått mig på det där att förminska bilder i Paint, men med lite handledning och många om och men klarar jag nu av att flytta bilder lite härifrån och därifrån och få dem att ta lite mindre av bloggutrymmet, tror jag.

Och så hade vi ett litet släktmöte på Skype i dag, det är också nytt, för en gammal tant!

Ha det gott!  8)

0 thoughts on “Inte än…

    1. lma7 Inläggets författare

      Scriptrix, vi vet ju hur det är med löften … de rinner ut i sanden eller skingras för vinden …. 😉 men talade han om några procenter?? 😮 50%- 75% rabatt lr?? 8)

      Gilla

      1. Apan/Tvillingen

        Alma!
        Nej, nej! Möjligen flyger de i luften, inget annat gäller här. 😉 Procenten? Aldrig lägre än 43%! Jämför med kaffegök.. 🙂

        Gilla

          1. Apan/Tvillingen

            Alma!
            Nä, det här är ju inte så lätt för alla. 😉 Först måste du ju sätta dig in i gökens situation. 😉 Hur många procent av bona kan jag lägga ägg i? Ur hur många procent av bona kommer det flygga ungar? 8) Inte lätt att vara gök! Heller.. 🙄

            Gilla

          2. livetsmeningar

            ELMA, inte kan ju gökar förökas utan att sätta ägg! Kaffegöken är väl som andra jöökar, sätter (alltså ägg) i andras bon…..
            Kod:SZPY är väl lite att ta i ändå….! 😯

            Hoppas du har det bra med jöökar och andra sommardrömmar! 🙂

            Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Livis, finns det kaffegökhonor oxå eller har hannarna börjat lägga ägg nu ??? 😮
          Sommardrömmarna är det inget fel på men halsen känns skrovlig igen. 😦

          Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Tack detsamma Gitta! Ja, det mesta får du nog reda på när du smyger omkring här, men du kunde ge dig till känna lite oftare! 😀 Hoppas du har det bra, kram!

      Gilla