Trööögt

Alla (nästan) klagar på bloggens trööghet fortfarande. Mig stör det inte såå mycket, jag är minst lika trööög själv! Det lär ju vara bra att öva upp sitt tålamod.  🙂

För egen del kan jag bara konstatera att ingenting blir bättre efter 70 ifråga om hälsa och funktioner. Gamla krämpor blir som nya och alla fem sinnena avtrubbas …. i långsammare eller snabbare takt. Det som irriterar mig mest nu är det ständiga dunk, dunk jag hör av varje pulsslag, som om någon slog med en liten hammare på plåt nånstans inne i mitt huvud. Någon form av tinnitus är det som tilltagit pga bihåleinflammationen ….      Finns knappast bot förrän hjärtat slutar slå, då upphör väl detta dunk, dunk förmodar jag. Det går att leva med, men det är ett värre irritationsmoment än bloggens tröööghet.

Trevlig solskens söndag!

0 thoughts on “Trööögt

  1. altorpet

    Den här takten är nästan helt okej. Hoppas bara du kryar på dej, måste vara jobbigt med sånt dunk, dunk. Hjärtat ska slå, inte höras allt för mycket 😉

    Gilla

  2. vandravidare

    Jag bryr mig inte heller fast det går lite tröögt..vi mårar påå 🙂 Dunk, dunk är inte trevligt.Dunkandet kan komma från halskärlen.Det brukar fabbo doktorn kolla genom att lyssna med stetoskop med ev efterföjande ultraljudsundersökning. Tinnitus (pip,höga/låga toner) kan förvärras vid förkylning, när man är trött, har spänningar i nacken.Det kan oxå vara en läkemedelsbiverkning.För egen del ökar mitt tinnutus klart när jag är trött /har spänningar i nacken.Kör med en hög ton i ena örat och en låg i det andra, trevligt med variation 😉 Ha en bra dag!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Vandris, jag tänkte när jag skrev om dunk, dunk att det här vet du säkert något om. Tack för din förklaring! Jag har aldrig talat med någon läkare om detta fast jag levt med det hela mitt liv, men det har inte besvärat mig så mycket förut som nu. Men vad hjälper det att veta orsakerna om man ändå inte kan bota det? Kram och ha det bra!

      Gilla

  3. livetsmeningar

    Trevligt med hjärtslag sålänge de inte hörs för tydligt… Kanske öronsystern borde kolla öronen? Hoppas du får uppleva vackrare toner som överröstar dunkandet idag! Kram!

    Gilla

  4. mumsen

    Soligt dagens härifrån 🙂 När mitt dunk-dunk säger till så är det en varning för att kroppen inte orkar riktigt med medicin som tar litet på hjärtat osv. Då kastar jag mig i hög fart isäng och ligger mumlandes där tills det släpper taget och jag hör vad jag tänker. Hoppas ditt dunk-dunk går över småningom Kramar

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Mumsen, ditt dunk känns väl då både i hjärtat och huvudet? Mitt dunk försvinner aldrig, men jag hoppas det avtar något .. Kram

      Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Så länge jag minns, tror det började från örvärk som jag ofta hade i barndomen, men det har varit så svaga dunk så jag bara hört det när det är riktigt tyst och tänkt att det är helt normalt … Nu tycker jag inte det är normalt längre! 😦 Ingen sol här, kram i a f !

          Gilla