Omplanteringsdags

Krukväxterna BORDE planteras om nu! Det har jag funderat på några veckor redan, men inte orkat sätta i gång. Kanske bäst att minska på krukorna och hålla sig till snittblommor så blir det mindre jobb med omplantering. – Men då jag har så svårt att kasta en enda i roskisen … det är som att svika en vän!

Och vad ska jag ta mig till med EKLUNDEN, sju ekar som växer och frodas kan jag inte ha inomhus hur länge som helst!! Ingen aning var de ska planteras ut, har inte hittat någon lämplig plats att anlägga en eklund på! Det brukar ordna sig!  Jag kan ju uppvakta någon med en ekplanta på födelsedan i  stället för rosor …  😀

0 thoughts on “Omplanteringsdags

  1. måsa-mållon

    Har du skogen inomhus??? Nämen,lma, nu blir jag lite orolig….Så ska du inte skriva borde med så stora bokstäver, det sticker i ögonen och talar till det undanträngda sköt-om-blommorna-samvetet. Tagga ner lite, vetja!Våren är låååååång, du hinner nog!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      M-mållon, har du också växter som BORDE omplanteras?? 😀 Skogen är inte högre än 20-30 cm ännu, så oroen eder icke!

      Gilla

  2. kicki

    Omplantering av krukväxterna blir också här hos mig traditionsenligt i sportlovsveckan. Jorden är inhandlad och väntar bara på att tina upp då den tillbringat natten i en utkyld bil. Blommorna tycker om sig, men då det blir så erbarmligt skräpigt hur jag än försöker. Det bästa vore ju om man kunde vänta till maj och göra det utomhus, men den långa väntan skulle få många växter att duka under.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Kicki, erbarmligt skräpigt blir det, tror jag väntar till maj, kanske det inte är så många kvar då att plantera om! 😀 Ser inte ut att bli av idag åtminstone …

      Gilla