Glada vi till skolan gå …

… glatt vi handarbetar!  Jag ska bara visa upp lite resultat av det som de flitiga eleverna åstadkommit under skolfammos ledning.Kossan Svartnos kan sitta, men lär inte vara någon mjölkko!Vargen Gråben är riktigt snäll! Han blev färdig i dag, och ställde gärna upp för fotografering! 

Två pojkar har virkat tärningar. Många arbeten är påbörjade.

Alla har sytt flishuppari, eller kanske det heter fleeceanorak? Men symaskins undervisningen har andra skött om jag har hållit mig till virknålar!

 

Hur det blir i fortsättningen med ”skolfammojobbet” får vi se efter ögonoperationen … Det är inte så värst många lektioner kvar mera denna termin men trevligt är det som omväxling i pensionärslivet!

 

 

 

0 thoughts on “Glada vi till skolan gå …

  1. oops

    De verkar vara rätt så händiga, dina elever. Under mina skolår hade inte jag kunnat prestera något liknande, inte nu heller för den delen. Några kakelplattor och ett skåp har jag placerat på väggen idag. 😉

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Visst är de händiga men de är ju redan på sjätte klassen! Du hade väl ingen skolfammo, kanske? Det är säkert betydligt svårare att få kakelplattor att hållas på väggen. 8)

      Gilla

  2. scriptrix

    Vilka duktiga elever! Och vilken duktig fröken!

    Och så gillar jag att du bytt quis, det blev lite deprimerande i längden att skriva snö! 😀 😉

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Tack Scriptrix, men ”fröken” låter helt fel i mina öron! 😀

      Gillar du också att skriva dubbelt flera bokstäver än i snö, vid varje kommentar ❓

      Gilla

  3. scriptrix

    Men här i väst säger vi fröken, oberoende av civilstånd och ålder och sådant! 😀

    Och som svar på din fråga: Ja, bockbensöverochunderkrigskommendörssergeanten är bättre än SNÖ!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Säg vad ni vill men jag vill INTE bli kallad fröken, hellre tant! 😀
      Hoppas du inte byter till ett ord med 46 bokstäver när vi/du tröttnar på ”ö” !!!

      Gilla

      1. Apan/Tvillingen

        Alma!
        Jo mycket ö kan det ju bli ibland, höhöö!!! 😉
        PS: Så varmt och skönt det var här helt plötsligt.. 🙂

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          A/T, för mycket och för litet skämmer allt!
          En viss skillnad i temperaturen märks faktiskt… 8)

          Gilla

  4. scriptrix

    Säg bara till när ni tröttnar på ö, då ska jag byta! Jag skulle kunna tänka mig följande fråga: Vad kallas ett rinnande vattendrag, å eller tå?

    Gilla