Regnväder

Droppar ute och droppar inne! 🙂   Efter min lilla ”utflykt” till Vasa för drygt en vecka sedan börjar livet småningom vara tillbaka i gamla gängor. I går var det en riktigt skön och  solig dag, jag satt på trappan och solade och katten Felix kom och satt i famnen en stund.
Luftbubblan i ögat som ”skvalpat” på och skymt sikten har blivit mindre och mindre dag för dag och syntes inte mera till i morse. I dag tog jag fram sticksömmen för första gången efter operationen, det kändes riktigt som förr i vääde! 🙂 Men som skolfarmor vile jag inte fara ännu i dag, fast jag vet inte riktigt om jag är sjukskriven eller inte.  Men det är ju sånt jag bestämmer själv nuförtiden! Det ska ännu droppas många droppar per dag, men efter två veckor minskar det lite, här inne åtminstone!    Njut av VÅREN!

0 thoughts on “Regnväder

  1. livetsmeningar

    Så skönt att du börjar återkomma till seendet och nu finns det så mycket vackert att skåda där ute! 🙂 Hälsningar från en kortvisit i Vasa här också! Stegvist på väg hemåt igen…små etapper med överraskningar… 😉

    Gilla

      1. livetsmeningar

        Jo tack! Tänk att överraskande sjukdomsfall för min reskompanjons anhöriga gav mig en längre och trevligare tripp! Intet ont att det inte kommer nåt gott av det……för mig i alla fall! Det blidde en systerträff! 🙂
        Kram till syster LMargareta!:)

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Livis, korsar ni hela landet på samma resa, jag antar det bär av söderut nu? Kanske den sjuke tillfrisknar småningom… 8) Kram

          Gilla

          1. livetsmeningar

            Livet går i kors och tvärs. Så gör även denna vers…… 😳 jag bara kom att tänka på minnesversen som man skrev från hörn till hörn…
            Landet ska korsas ibland! 8)

            Gilla

  2. gilla

    så roligt att läsa att det gick bra med själva operationen o livet efter den 🙂 jag har inte varit inloggad här på ett bra tag så jag har missat en del. jag önskar Dej all lycka till i fortsättningen, att det ska fortsätta att gå bra, inte bara med ögat utan med livet i övrigt också. härligt nu när det är vår och försommarn håller på och träder in, ljust och mycket liv där ute med fågelkvitter och humlor o soliga dagar ser man även fjärilar. ha det gött!!!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Gilla, tack! Bättre kunde det inte gått, bara att se fram mot kontroll och nya glasögon nu! 🙂 Skönt att ha op. undanstökad.
      Här har det duggregat ett par dagar nu, våren är bra, sommaren bäst! Kram!

      Gilla