Ålder

Fast ålder är bara ett nummer

det viktiga är hur man mår

så påminner alltid nån dummer

att man adderat ett år!Eller ska det heta en nummer, vad säger språkvetarna?

Man ska inte fråga en dam hur gammal hon är sägs det. Det är opassande, speciellt om man försöker gissa och säger för högt nummer!  🙂

Men å andra sidan har jag märkt att när en dam kommer till en viss ålder vill hon nästan skryta med sin ålder, tex jag fyller 85 om ett par månader,  eller jag blir 77 i höst! Och så väntar hon sig att man ska säga: ”Det sku man int tro, du ser inte alls så gammal ut!”  😉
Just så, av sig själv känner man andra, jag fyller 73 nästa gång, bloggtantsåldersrekord eller … ?   8)

0 thoughts on “Ålder

  1. elovena

    Åh, javisst, det är ju den tiden nu! GRATTIS kära Rosentanten! Jag borde ha hunnit dit idag och ge dig en kram men jag har jobbat halvt ihjäl mig hos en av dina kusiner… 😀 Nå det var lite överdrivet. Men jag ska komma eller så kommer du hit före. Ha det bra!!! (ps vet inte om jag är inloggad eller ej, nåt kråtas på gång…)

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Tack, fast det är lääänge sen jag blev 72! 😀
      Som av bilden synes är du inte inloggad och måste godkännas!
      Att jag ska komma någonstans får du nog skippa … så det är bara att ta en sväng till vår gränd! 8)

      Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          A/T, en present var nog ‘hyttyskarkotin’, redan testad och riktigt bra på att hålla myggen på avstånd sägs det! 8)

          Gilla

  2. livetsmeningar

     Grattis! Du ska veta att du fick en bukett rosor av mig…. Svårt att se? 😉 8)

    Gilla

      1. livetsmeningar

        Hur kunde du gissa?! 🙄 De bästa såklart! 🙂
        Beklagar att mina tecken är så privata av sig… 😦
        Tur att du kan läsa mellan raderna! 8)

        Gilla

  3. oops

    Grattis i efterskott. Jag har inga rosor att ge, men jag ger av min tid, genom att tänka att vi har det bra som har en bloggtant som fyller 73 nästa gång. Har en mor som är 84, och hon far på fotbollsmatcher i hembyn fortfarande, med skjuts av brorsonen. 😉

    Gilla

  4. måsa-mållon

    Grattis! Bloggen har ingen åldersgräns, det är bara att knacka vidare på tangenterna så länge man har lust.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Tack Mållis! Tur är väl det att det inte finns åldersgräns och ingen allvarlig åldersdiskriminering har jag heller märkt! 😀

      Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Tack, tack mormor 2!
      Något svar på om det ska vara ett eller en nummer har jag inte fått…Men EN siffra är det, där går det inte med ETT siffer?? 😮

      Gilla