Ny vecka, ny kamera

Det var äntligen dags att besöka ögonläkaren och få utprovat nya glasögon. Men det tar sin tid innan jag ser bättre (ut), har inte köpt dem än jag har bara styrkan på linserna på ett papper tillsvidare. Sen blev det kamerahandel, och jag försökte hålla mig till tipset jag fick … och kom hem med en nästan likadan som den förra. Bara med den skillnaden att den har dubbelt så många pixlar (14) och bilderna blir dubbelt större och måste förminskas för att rymmas på bloggen. 😦  Ska göra en provinsättnng med några ”beskurna” temyntor!  8)

0 thoughts on “Ny vecka, ny kamera

  1. oops

    Så då har vi att vänta nya intressanta bilder av alla de slag. 14 megapixlar är bra, för då finns det möjlighet att vid behov beskära bilderna och kvaliteten lider inte nämnvärt. De va bra. 😉

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Oops, jag är inte riktigt nöjd med de många pixlarna, men kanske jag vänjer mig så småningom. Att beskära en bild är enkelt, att förminska lite omständigare när den måste flyttas hit och dit … Jag lyssnade på ditt råd och köpte inte under 100€. Dessutom har den 10x zoom. 8)

      Gilla

  2. måsa-mållon

    Det blev nya linser i dubbel bemärkelse, grattis! Jag har äntligen snajat det där med förminskning, så nu kanske det dyker upp lite annat än googles bilder i mina inlägg så småningom.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      M-mållon, det är trevligt att mixtra med bilder bara det lyckas! Mina temyntor är inte förminskade … 😉

      Gilla

  3. Heidi Nystrand

    Tjusiga monardor! Är det ‘Squaw’ eller ‘Adam’? Eller kanske någon annan variant. Det vimlar ju av olika temyntor i alla färger nästan. Ingen blå tillsvidare men en mörklila finns ju; ‘Blaustrumpf’. Hoppas att du hittar snygga och bekväma bågar!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Ingen aning vilken monarda, jag fick dem av en vän, de frodas och sprider sig, borde tuktas lite!
      I morgon ska det provas bågar … det brukar vara lite svårt att bestämma sig. 8)

      Gilla