Håll hoppet vid liv

I min ägo har jag en bok om: ”Att hålla Hoppet vid liv – 101 enkla råd”  Jag brukar läsa ett och annat råd nu och då!  T.ex är råd nr 1 ”Skratta mer – särskilt åt dig själv.  Skratt har positiv inverkan på blodcirkulationen, stimulerar matsmältningen, sänker blodtrycket och påskyndar hjärnan att avsöndra smärtreducerande endorfiner.”

Ett annat gott råd: ”Tala om när du tänker gott om någon.  Om du inte har något gott att komma med, säg ingenting. När du kan säga något gott, gör det”

Är det kanske för att jag har så lite gott att komma med som min blogg är så intetsägande??  Nu vill jag bara säga till er alla: Du är värdefull!  Ha en bra dag!   P.S. Diktboken Tystnadens röst är  läsvärd

0 thoughts on “Håll hoppet vid liv

    1. lma7 Inläggets författare

      Scriptrix, det är väl nog det som de flesta försöker göra här på bloggen … men annars skulle det ju inte bli så mycket att läsa? 😉 Allt har sina för- och nackdelar! 8)

      Gilla

  1. serenity

    Nå jag hänger nu inte med i allas svängningar -här på bloggen ..å inte har jag nu så mycket att tillföra andra ..men det gör mej inget ..skriver då å när andan faller på –lite dålig att kommentera andra men – önskar dej en bra dag kanske i böckernas värld eller ?

    Gilla

  2. altorpet

    Låter som jag missat nåt ”spännande”, men kunde inte bry mej mindre 😛
    Ordspråk är roliga att svänga till med.

    Gilla

  3. Miss Enigma

    🙂 Nu fick du mig att skratta till lite och le! -Tack för det för det behövde jag! 🙂 Förr om åren gick jag alltid in på en citatsida för att få mig lite ”näring” i livet. Kanske ska jag börja med det igen? *funderar* Hmmm… Tack för ett bra inlägg i alla fall! 🙂

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      När jag inte har så mycket egna ord brukar jag ta något citat och tänkvärda ord från diverse böcker för att få ihop något litet inlägg … 8)

      Gilla

  4. gilla

    tack för den du….. skratt har alltid varit hälsosamt i ur o skur i tid och otid, utan skratt – inget liv 😀 jag skrattar ofta och mycket och speciellt åt mej själv, men även åt andras trevliga inlägg som här på bloggen, nja, kanske inte alltid skrattar åt dem, men de får mej att le och det är ett gott tecken o dit hör definitivt din blogg Ima, så fortsätt du bara i vanlig ordning. Önskar Dej ett härligt trevligt veckoslut.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Gilla, jag har faktiskt läst någon bok om en som skrattade sig frisk, minns inte vilken sjukdom det var fråga om. Ha det så gott du också! 8)

      Gilla