Dags igen …

… för ett tandläkarbesök var det idag. Sådana besök är alltid trevliga och en aning spännande att ligga där och titta i taket med en massa grejor i munnen. Orolig eller rädd brukar jag inte känna mig förrän jag stiger upp och väntar på räkningen … det är obehagligt!!  😦  Speciellt när de hittat flera hål att laga!

I väntrummet fanns lite litteratur och jag slog upp en liten bok på måfå och kom in på vad barn sagt om politik t.ex. ”Ett politiskt parti är en grupp människor som alla är överens om att statsministern har fel.” Och ”Statsministern är ofta ute och reser, under tiden styrs landet av en autopilot.” Ja, så minns jag ännu ”Ett politiskt organ kan t.ex. vara statsministerns mjälte.”  Varför allt handlade om just statsministern vet jag inte, jag hann nog läsa lite till men det har jag glömt …   8)

