Utfyllnadskandidat

Kommunalvalet närmar sig. Det lär vara svårare än vanligt att få folk att kandidera vilket säkert beror på att alla vet att nästa fyraårsperiod handlar om nedskärningar och kommunsammanslagningar. Vem vill vara med och ta beslut om sådana saker?  Inte heller lätt att fördela rättvist de pengar det finns för litet av!  Men någon måste väl göra det?  I stället för att sitta och skriva strunt på bloggen rekommenderar jag nu åt alla politikerföraktare och trilskande medbloggare att ställa upp som utfyllnadskandidat, (det duger alla till, t.o.m. jag skulle duga en gång till!  😀  )  Det var faktiskt riktigt intressant att vara med på ett hörn men det får räcka med en gång för mig. Ni hinner ännu, så raska på och visa att ni är lite intresserad av vårt samhälle!  Jag ids inte föreslå något parti, man kan ju ställa upp som obunden om man vill. Lycka till!  8)

 

0 thoughts on “Utfyllnadskandidat

  1. alltidhemma

    Du ställer höga krav! Politikerföraktare, trilskande medbloggare mm. Ett krav fyller jag ju, att skriva strunt på bloggen. Månne detta skulle räcka för obunden utfyllnad?

    Gilla

  2. Zwei

    Jisses dåh, Rosentanten har en storslagen politisk karriär att luta sig mot också? Hebbe och Guy bör passa sig, såna tanter är inte att leka med. 8)

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Z 😀 , ack o ve om ”såna tanter” visar taggarna, men det gör de sällan!! 8) Sitt nu inte där och skriv strunt på SNB, ställ upp, du är ju aldrig uppställd! 😛

      Gilla

      1. Zwei

        Nja, på Internatinella Tantdagen redan för ett par år sedan antydde vi försiktigtvis att ”Rosentantens taggar är rätt lena”, men vi behöver inte upprepa den saken alltför ofta. En del gossar här mår nog bäst om dom visar lite respekt och lever vidare i Rosentantens tukt och förmaning. 8) 😉

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Zwei, äldre människor ska man alltid visa respekt för, men alla tycks inte ha det på klart nuförtiden! 😉 Annat var det förr för ett par år sedan … och mycket roligare!
          Men jag håller mig till mitt motto: ”Bättre påverka än påverkad”! 8)

          Gilla

  3. mumsen

    Hejsan, var du med på 80-talet ??? Om så är det därför jag tycker ditt namn är så bekant 😉 En riktig tuffing skulle ju kunna vara ambulerande politiker. Fantastiska tanke. Kram o hej

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Mumsen, nej det var nog på det här årtusendet, jag var äldst av alla kandidater och var med bara för att se hur det går till och hur mycket jag skulle skämma ut mig, det var ingen risk att bli invald! 😀

      Gilla