Glädje

Vilken färg har glädjen om kärlekens färg är röd, jag tror man blir glad av grönt?!  När allt det gröna vissnar bort känns det på något vis sorgligt och vemodigt, åtminstone längtar inte jag efter snö.

Några citat om glädje har jag hittat att glädja någon med:

”En verklig glädje är en högst allvarlig sak”

”Vill du vara glad själv får du först glädja andra”

”Om man sätter sin egen lycka som sitt yttersta mål blir man aldrig lycklig”

”Den som inte kan skämta är olycklig, men ännu olyckligare är den som endast kan skämta”

”Gud bevare en människa från att någonsin glömma bort att le

TREVLIG KVÄLL!  8)

0 tankar på “Glädje

  1. oops

    Kan man glädja någon annan har man lyckats, med vad man gjort. Gammalt ordspråk av Oops, okänd poet. Olika färger kan glädja en, beroende på tillfället. Vissa grälla färger kan sprida glädje i de mest oroliga situationer. Trevlig fortsättning på kvällen. 😛

    Gilla

      1. Apan/Tvillingen

        Alma!
        Så här i valtider så är väl valspråk mer inne än ordspråk.. 8) Drar mig, i all anspråkslöshet, direkt till minnes vår familjs valspråk: ”FOLKETS AVUND, VÅR BELÖNING”! Jodå, anspråkslösa har vi nog alltid varit.. 😀 Så folkets färg måst ju bli grön. Av avund.

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          A/T, din glädje är nog ”en högst allvarlig sak” ?? 😮 😀 (Rekommenderar att du ansluter dig till de gröna)

          Gilla

  2. måsa-mållon

    Tack för de påminnelserna.
    Lillkillen önskade snö idag,han vill börja skida. Några soliga höstdagar står på min önskelista.

    Gilla