Mulet i dag

I går såg jag solen samt ljuspunkter, blixtar och stjärnor i apparaterna vid ögonkontrollen. Idag är allting grått. Inga större förändringar uppdagades angående synen, men recept på nya ögondroppar fick jag och de kan ha de märkligaste biverkningar. Hur ska jag våga droppa dem i mina ögon … ? Måste väl ta risken, har inte ännu öppnat de lilla flaskan, tror jag väntar med det till i morgonkväll.  8)Måste styrka mig med gammaldags god salmiak som fanns på apoteket!

Trevlig helg och Farsdag!   8)

0 thoughts on “Mulet i dag

  1. Apan/Tvillingen

    Alma!
    Skönt ditt besök avlöpte väl! Visst kan du ta DuoTrav, med dess två verksamma ämnen strax innan sänggående. Eventuella biverkningar kommer du säkert inte att märka. De är dessutom de samma i kväll som i morgon kväll.. Lycka till och ha en trevlig lördagskväll! Har du nån salmiak kvar? 😉

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Otroligt hur länge 15 g salmiak kan räcka, det finns fortfarande lite kvar, men en dag som denna har chokladkonfekt bättre åtgång,! 😀
      Färdigt firat far/farfar/morfar nu så i kväll ska jag droppa DuoTrav i båda ögonen och se vad som händer … 8)

      Gilla