Mitt i allt …

… denna mörka måndag fick jag en halv timme massage för min nackstyvhet! Jag hade skaffat mig en remiss och ringde till en fysioterapeut jag känner för att beställa tid. Hon har en fast mottagning men gör också hembesök. Tyvärr hade hon fullbokat så jag skulle ta kontakt senare, kanske först efter julen … Senare idag ringde telefon: fysioterapeuten hade sitt sista besök för dagen hitåt så efter det kunde hon komma hem och ge mig en behandling och lite mjuka upp den styvnackade tanten.  🙂  Mycket snällt av henne!

Nackstyvheten är troligen en biverkning av bloggandet  och delvis av stick- och virkning, kanske? Borde jag sluta med sånt nu då, men nej, det gör jag inte så länge ögonen fungerar. För vad skulle jag då företa mig …. ??   8)

 

0 thoughts on “Mitt i allt …

  1. Carola

    Hej!! Jag var på massage förra veckan. Jag har haft lite sjuka axlar och nacke, det är typ 30 år inom vården med tunga lyft och ibland aningen oergonomiska ställningar som börja ge sig till känna!!! Det var verkligen skönt efteråt, jag skall gå dit ännu iaf. 2 gånger till!!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Carola, du ska sköta om dig med behandlingar regelbundet, vårdjobbet sliter hårt på vårdaren. Det har jag erfarenhet av. 8)

      Gilla

  2. livetsmeningar

    Gissa vem som ska på 90 min massage i dag! 8) ( hur ska jag orka!?)
    Jobba du vidare med att blogga och virka, det finns ju massörer! 8)
    Ha en bra dag! :)

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Livis, 90 min, då skulle jag inte orkat upp alls idag, 30 var lagom! 🙂
      P.S. Jag förstår inte de kinesiska tecknen … ? Men njut av massagen! 8)

      Gilla