Äntligen …

… har jag repat mig så pass efter min utlandsresa att jag orkade gå till skolan redan till 8.15 idag. Det var riktigt roligt att träffa treorna igen efter ett uppehåll på några veckor.
Några besvärliga ”bobbor” angrep mig på resan och gjorde att jag tappade rösten först och sen kröp de upp i näsan och täppte till bihålorna. Men nu efter en antibiotikakur börjar det ordna upp sig.
Men sen passade inte de nya ögondropparna alls åt denna tant heller!  Efter fyra kvällars droppande i båda ögonen gav jag upp, ringde till VCS och återgick till de gamla. Det kändes som jag fått hjärtsvikt och fötterna blev svullna, jag hade huvudvärk och kände mig alldeles konstig, (värre än vanligt, alltså!)  😛   Om nu några droppar kan ställa till med sånt, eller kanske är det så att ”vanhuus ej tule yksin”, som  finnarna säger!  8)

