Frustrerad

Lindrigt sagt blev jag riktigt ”frustande” idag! Vi hade tänkt besöka vår ”datja” och packade lite ätbart i en väska och en termosmugg för cappuccino. Kameran och telefonen lade jag i ett sidofack på väskan. Termosen satte jag förstås stående för säkerhetsskull.  Men så kom jag på att hämta en sak och satte ner väskan i bilen på platsen där jag skulle sitta. När jag kom tillbaka, lyfte undan väskan och satte mig blev jag våt om baken och varmt vatten rann ur väskan … Hur tror ni det gick med kameran och telefånen?  😮

Eftersom termosmuggen var inhandlad på Nato högkvarterets souvenirbutik trodde jag i min enfald att den var vattentät .. men det blev en dyr mugg.  Kameran och mobilen är på torken nu! Simkortet från den som fick en simtur idag satte jag i min allra första mobiltelefon som nu varit på tork mer än ett år efter sin simtur, och hör och häpna den fungerar (tillsvidare) när jag laddat upp den.

P.S. Är det någon som vet varför det heter simkort??  😮

0 thoughts on “Frustrerad

    1. lma7 Inläggets författare

      Greta, man har ju hört om många olika slags simturer för mobiltelefoner t o m i wc byttor … så det kunde nog vara en logisk? förklaring! 8)

      Gilla

      1. Zwei

        Det finns inga andra små plastbitar som simmar lika ofta, därav namnet. 8)
        Har en bekant som körde mobilen med sim-kort i tvättmaskin, TVÅ gånger(!!) så det torde vara den renaste mobilen på hela norra halvklotet. 🙂

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Zwei, Blev den inte tillräckligt ren med EN gång, hur fungerar den? Använde han/hon/hen torktumlare också? 😮

          Gilla

          1. Zwei

            HON hade den inte i nån torktumlare. 😀
            Det var att plocka luren i så små bitar som möjligt och låta den ligga på tork ett par dygn. Sen funkade den som vanligt igen. Blank och fin.. 😉

            Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Scriptrix, man ska inte tala om att man googlat, bara låtsas vara allvetande!! 😀 Pin code = Personal identification number! 8) 😀

      Gilla