Vinter

Äntligen, säger säkert någon, men jag är inte så förtjust. Jag tröttnar fort på allt det vita och kölden som hör till …  Men vi har ju fyra årstider här av varierande längd beroende på temper-Artur som bestämmer om det ”reinar eli snier!”

Bilden som jag nu har som sidhuvud är knäppt 25.12 2010, på självaste Juldagen för två år sedan. I fjol på julen stod snögubben på gräsmattan och det var plusgrader. Det är bara att vänta och se hur julvädret blir i år, inte mycket vi kan göra åt det … och tur är väl det!?  8)

0 thoughts on “Vinter

  1. Zwei

    Som vanligt håller jag med Rosentanten nu igen. Det där vita gör sig bäst på julkort och på TV. Förra natten hade vi -18 på gradstocken, och det kändes inne i filosofstugan också.
    Tänk om Harry blir förkyld! 8)

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Zwei, huu så hemskt om harrysarna blir förkylda, de kan ju smitta ner Filosofen! 😦
      (P:S: glömm nu inte att gå in på Oopsens blogg och gratta idag! ) 8)

      Gilla

  2. oops

    Pratade för en stund sedan med mor min och hon sade att det var -23 grader i morse hemma hos henne. Och denna dag för länge, länge sen var det -30 grader påminde hon mig.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Oops, en del har bra minne, speciellt äldre tanter! Det var den dagen du blev född som det var -30 alltså? 😀 Fast det är ju inte så länge sen … 8)

      Gilla

  3. scriptrix

    Det är så roligt att besvara din Anti-Spam Quiz! Så sant, så sant! Du kunde också ställa frågan: Vilken är roligare!

    Här har vi också svinkallt just nu. BRRRR!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Scriptis, det kan ju möjligtvis finnas de som tycker det är roligare på vintern och så går inte kommentaren fram … Brr! 8)

      Gilla