Jullov

Går man i skola väntar man på lov och nu har det börjat! Vi hade sista lektionen i ryska i kväll. Egentligen var det ingen lektion, utan vi såg en rysk jaktfilm där det gick ganska vilt till, så vi behövde nog godis, nötter och frukt att styrka oss med, medan jägarna styrkte sig med s.k buteljerad glädje! Det var alltså avslutning på denna termin så vi önskade varandra: с праздником Рождеством и с Новьим годом!  🙂  Och så börjar vi på nytt nästa år!

En bolagsjulgran har vi fått till vårt hus, den lyser så vackert i mörkret, fast i dagsljus ser den mera ut som en ovårdad, förvuxen buske, men allting behöver ju inte vara perfekt heller!  8)

0 thoughts on “Jullov

  1. livetsmeningar

    Då får jag önska ett trevligt jullov!
    Jag färderade min lilla barnstol ikväll och tog jullov (en vecka för tidigt) från möbellrestaureringen(gungstolskursen). 🙂
    Jag har ingen buskig bolagsjulgran, men skogen är full av liknande granar… 8)

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Livis, jag får önska dig detsamma! Du kan ju sätta lite glitter och bollar i en av de granarna då där den står … fast du är ju van att hantera yxan! 8)

      Gilla