Svenska pojkar

Ska vi tro på det där, men eftersom det stod i tidningen måste det vara sant? Det har gjorts en undersökning och man har kommit fram till att svenska pojkar är SNÄLLAST av alla!!  Det är inte finlandssvenska pojkar det är fråga om, de blev inte ens intervjuade/undersökta.  Det var ett 100-tal barn i nio länder som intervjuats, de var från Colombia, Filippinerna, Italien, Jordanien, Kenya, Kina, SVERIGE, Thaliland och USA i åldern 7-9 år!
Nästa steg i undersökningen blir att granska föräldrarna i olika länder.
Jag antar att det efter det blir far- och morföräldrarnas tur …  men det stod inte i ÖT!   8)

0 thoughts on “Svenska pojkar

    1. lma7 Inläggets författare

      Måsa-tanten, det stod att större delen av barnen inte hade utsatt något annat barn för vara sig fysisk eller icke-fysisk aggression…

      Gilla

      1. måsa-mållon

        Nu vill jag inte misstro svenska pojkar på nåt sätt, men man får ju fundera på hur sanningsenligt de har svarat på frågorna…. Tänk om nån annan undersökning skulle visa att svenska pojkar ljuger mest, då skulle resultatet kanske tolkas på annat sätt. För min del tror jag nog att barn världen över är lika ”snälla”,omständigheterna de lever i varierar och gör att de agerar olika. Hur ärligt månne man förresten svarar på frågor typ:Brukar du slå andra? Eller: Hur ofta säger du dumma saker till andra? Vi vill nog gärna försköna svaren skulle jag tro….;)

        Gilla