Borde man?

Den här tiden på året är det mycket mera än vanligt som man borde göra. Jag borde sticka tröjan färdig som jag tänkt ge i julklapp till ett barnbarn, men det hinner jag inte och förresten är ju inte sexåringar så förtjusta i mjuka paket till julen heller … Borde baka något, men varför skulle jag göra det nu när jag nästan aldrig gör det annars, det finns ju färdigt bakat i butiken. Borde, borde, borde men vill inte, måste inte, för NU vill jag skriva om en helt vanlig vardags jul utan stressande och utan frossande, bara lugn och ro med skön julmusik…    STILLA NATT HELIGA NATT…

 

0 thoughts on “Borde man?

    1. lma7 Inläggets författare

      Mormor 2, tänk om vi skulle börja göra bara det som är till nytta, kanske det skulle bli tid över då att göra …. ännu mera nytta? 8)

      Gilla