Ljus för nästa steg

Tur att vi inte kan se så långt in i framtiden. Kunde vi  det skulle vi aldrig få uppleva några överraskningar!  Hur ska det bli det här året och nästa?  Det finns det inga svar på. Möjligtvis vet vi vad vi ska göra den närmaste timmen och nästa dag, men det är inte alls säkert att allt blir som vi tänkt och planerat ens för en dag framåt …

Den närmaste timmen ska jag söka mig i säng, mer än så vet jag inte med säkerhet…  🙂

”Låt oss glädjas över det ljus vi får och inte be om den starka ljusstråle som tar bort alla skuggorna.”

0 thoughts on “Ljus för nästa steg

  1. yvonne

    Det är onekligen mer spännande så här… Och tur att man inte vet om sjukdomar och dödsfall, egna eller andras, på förhand. Var dag har nog av sin egen plåga 🙂

    Ha det gott, hoppas du sov gott!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Yvonne, skulle man veta om roliga händelser på förhand, skulle det inte vara lika roligt sen när det händer, man skulle ta ut glädjen i förskott, liksom? 😮
      Ha det gott du med och visst sov jag gott (det gör jag inte alltid)!

      Gilla

  2. AH

    Visst kan ljuset visa vägen för oss om det lyser upp vägen för nästa steg. Om det lyser upp hela omgivningen kan vi bli villrådiga vartåt vi skall gå.

    Gilla

      1. AH

        Nå här skall väl ingen gömma sig men jag menade att ju fler alternativ till vägval vi ser ju svårare är det att välja rätt.

        Gilla

  3. scriptrix

    Men om vi tar ut glädjen i förskott och det sedan händer på riktigt så får vi ju uppleva det två gånger. Men omvänt … om vi oroar oss över något som sedan aldrig händer, ja, då har vi ju upplevt det ändå, fast det aldrig hänt. (Det blev lite konstigt formulerat, men du förstår kanske vad jag menar!)

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Scriptrix, det är nog mera sällan jag vågar ta ut någon glädje i förskott, oftare händer det nog att jag tar ut tråkigheter i förskott, tyvärr … 😦

      Gilla