Glädje

Läser i 101 enkla råd: ”Det finns alltid något att vara lycklig och glad för. Sök detta något idag.”

Först tänkte jag, var ska jag då söka, men vid lite eftertanke finns det hur mycket som helst att vara glad för tex.:
Det är inte kallt och januari är just slut!
Jag får sova så länge jag orkar och sen får jag göra vad jag vill.
Jag är frisk.
Jag har en dator där jag kan skriva ner detta.
Jag har ”gubbe”, barn, barnbarn, goda bloggvänner och andra vänner
Jag har mina handarbeten.
Jag har min barnatro.

Och mycket mer finns det att vara glad för! ”Inse att lycka är ett val. De flesta är inte lyckligare än de bestämmer sig för att bli”!

Ha en bra måndag alla som råkar titta in här!  🙂

 

0 thoughts on “Glädje

  1. Carola

    -Min lilla familj
    -Jobb
    -Hälsa
    -Tak över huvudet
    ….Ja visst finns det saker att vara lycklig och glad över!! 🙂 …. Det bästa tipset är ju att om allt känns bara skit o elände, skall man sätta sig ner och skriva en komihåg lista över allt som är positivt i ens liv…då känns det där mörka ändå inte så mörkt längre!!
    Det gäller bara att försöka se det positiva i livet!! 🙂

    Gilla

  2. AH

    Visst finns det mycket att vara glad åt, t.ex att jag svängde in till vägkanten då jag fick ett telefonsamtal i dag. Kunde känna mig så nöjd då polisbilen sakta kom körande förbi och tittade på mig. Just före hade goda vänner frågat om jag vill låna en bok så nu blir det att läsa boken
    ”Du ÄR Ledare
    – du ÄR Någon”.

    Gilla

  3. måsa-mållon

    Jag har ju förresten inga handarbeten(om det menas sy,sticka,virka) och det är jag innerligt tacksam för ;). Jag har aldrig varit nån handarbetsmänniska, jag hör nog till dem som skulle ha valt träslöjd i skolan om det varit möjligt då.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Nu har ju hela klassen slöjd, både pojkar och flickor och när det är handarbete stickar och virkar pojkarna också! — Vi gick för tidigt i skola, inte skulle flickor sparka boll heller förrivääde! 😀

      Gilla

  4. måsa-mållon

    Och inte fick vi slåss heller! ”Flickor slåss inte”! hojtade min lärarinna åt mig då jag sloddes i självförsvar. Jag gjorde ju bara som mina bröder lärt mig….

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      M-mållon, det där känner jag igen, jag har nog utkämpat många bataljer med mina bröder i bandomen, jag hade ingen syster och fick en hel del pojkfasoner. 😉

      Gilla