Sport

Tidningarna är fulla av sånt som jag nu bläddrar hastigt förbi, jag avskyr tävlingar av alla de slag både att se på och att läsa om. Men att skida har jag tyckt om. Bara det fanns fina spår var det trevlig att ”hasa sig fram på nederbörden”, men tävla, nej tack! Likadant med allt annat tävlande, vad det än gäller.  Om det sen beror på att jag varit för lat eller något annat vet jag inte, men det känns bara så motbjudande….  Är jag månne helt ensam om detta ointresse för sport och tävlingar av alla de slag??  😦

0 thoughts on “Sport

  1. elovena

    Näe, du är inte ensam. Jag har heller aldrig gillat eller förstått vitsen med tävlingar. Tycker det är liksom hugget som stucket, och bara hur det råkar sig, om nån lyckas kuta i mål en hundradels sekund snabbare än nån annan eller hoppar en halv cm längre! Är den mänskan liksom BÄTTRE än nån annan för det??? Nix. Men vi är nog lite udda du och jag för tävlingar är ju så POP… 🙂

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Jåå, Elo-vännen, vi hör väl nog till en minoritet!! Men inte sörjer vi för det! 🙂 Det finns ju trevligare sysselsättning …

      Gilla

  2. Carola

    Jag som trodde att jag var rätt ensam om detta att vara TOTALT ointresserad av utövande av sporter!! Jag går ut och gå och jag älskar att simma!! Men att tävla i något.. NOPE!!! Jag följer endast med ishockey-vm på tv på våren!!!

    Gilla

  3. tant tuija

    Jag håller med de föregående och säger Nejdå, du är verkligen inte ensam, det är nu bara så att vissa av oss inte har någon som helst tävlingsinstinkt. Vi gör saker för att det är roligt, och inte för att mäta oss med andra eller vara bäst.
    Då jag var elva år började jag träna tävlingsdans, men har under alla år konsekvent vägrat att tävla. En ung man som jag dansade med i tonåren ville väldigt gärna tävla, men jag vägrade, så han var tvungen att byta danspartner för att få tävla.
    Nog kan jag följa med nån skidtävling i tv, men att själv tävla .. nepp nepp.

    /tant tuija

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      T-tanten, så ska det låta, man kan vara bra på något och nöjd med det, utan att behöva bevisa något genom tävlingar! Och som redan sagts är alla lika bra fast de inte vinner enligt mitt sätt att se på saken. 😀

      Gilla

            1. Zwei

              Både Rosentanten och Mumsen kan intyga att det enda rätta är te. Man måste bara komma ihåg att inte dricka för lite av det. 😉

              Gilla

            2. tant tuija

              Eftersom det tagit mig fyrtioåtta år att utarbeta den perfekta varianten vatten – pepsi max, så kan man med fog vänta sig att det tar minst lika länge att få mig på andra tankar.

              Gilla

  4. Vanris

    Och så Vandris, kärringen mot strömmen 🙂 Sport har varit och är fortfarande ett av mina intressen. Får väl så lov att erkänna att jag är en liten tävlingsmänniska. De senaste åren har motionerandet varit i lugnare tempo.Men vet du, när jag körde hem från Kiuru förra veckan med det trevliga beskedet att kroppen håller på och repar sig så var tanken : Vasaloppet 2015, det har varit min stora dröm att få skida och vem vet….

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Nå Vandris, det är nog vi som inte tycker om att varken tävla eller se tävlingar som är kärringar mot strömmen. Men om det är din stora dröm att skida Vasaloppet så hoppas jag för din skull att den förverkligas. Min dröm har varit att komma till Hawaii … 😀

      Gilla

  5. Villaherbert

    Om det är ishockeyfinal i VM och den går mellan Finland och Sverige sitter jag som klistrad vid en TV (har ingen egen) hos någon vän, finnkampen är också något jag ser på. All annan sport struntar jag i. Är uppväxt med en sporttokig far, som skulle se allt och jag kommer ihåg att vi reste runt och såg en massa tävlingar i Finland.

    Gilla

  6. Marina

    Nja, du tycks ju nog fått några enstaka anhängare med dig 😛 Sådär annars så får jag väl nog konstatera att jag är mer som Vandris 🙂

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Marina, kanske de som tiger samtycker? 😀 Nå, jag vet nog att vi icke sportitresserade hör till undantagen!

      Gilla

  7. mumsen

    Skidtävlingar på tv o störtlopp då är jag i mitt ”esse” jobbar så rullstolen svänger och K A F F E tåren skall det vara inget skvalp näpp. Den gode Zweijen har en dröm……… bara se te, te, te, uggh. Ha det gott i regnvädret 😉 Kramar

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Jaha Mumsen, det var här du var när jag var in och titta på Amaryllisen! 😀 Störtloppa på du bara så KAFFE koppen skvalpar! 😉 Kram

      Gilla

  8. oops

    Sport är bra, men därtill hör också kaffe. Vet inte riktigt vad dendär Zwei skall blanda in te i sammanhanget. Det liksom hör inte till bilden. 😉

    Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Zwei, vem driver med vem? 😮 Det här handlade ju om sport… och nu har jag just druckit mitt kvälls kamomillte .. 😯

          Gilla

          1. Zwei

            Om Rosentanten först håller med Oops om någon kaffeåsikt och i meningen efter erkänner att hon bara dricker te så kan naturligtvis Oops känna sig lite mobbad. Han lär bli lika deppig som när Zwei vinner storvinsten på lotto. 😉

            Gilla

            1. lma7 Inläggets författare

              Men det står i bladet idag att fyra (4) koppar kaffe om dagen minskar risken för depression, så Oopsen borde nog klara sig … 😀

              Gilla