Annorlunda dag

I vanliga fall brukar jag fara till skolan och hjälpa till en aning med handarbetsundervisningen, men idag har jag haft en ”privatelev”, en mycket duktig sådan! Snart får vi nog se nålbundna vantar på hennes blogg, skulle jag tro. Men vi konstaterade att både lärarinnan och eleven var väldigt pratsamma och det störde lite koncentrationen att hålla reda på alla öglor och trådarna på tummen, men trevligt var det och eleven for härifrån med bra början på ett par vita vantar!  Önskar god fortsättning i den ädla konsten!  🙂

0 thoughts on “Annorlunda dag

    1. lma7 Inläggets författare

      Greta, hittills har det varit gratis! 😉
      Den 13.2 blir första lektionen i amigurumi, till dess borde jag få tag på ett ugglemönster. Hörde att du tipsat ..

      Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Mumsen, amigurumi är virkade figurer i större eller mindre modell. Jag ska nu försöka med en uggla som jag just fått mönster till … Kraam och ha det gott

          Gilla

  1. tant tuija

    Det skulle vara intressant för oss helt oinvigda att se bilder på både hur skapandet går till och också på slutresultatet. Jag är säker på att jag inte är den enda som aldrig hört talas om nålbindning.

    /t-tanten

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      T-tanten, det är lite svårt att förklara, får väl säga som jag sa åt Lena: ”kom hit ska jag lära dig”! 🙂

      Gilla

  2. elovena

    Tjära ni som vill se ett par nålbundna vantar, såna finns på min blogg på första sidan i raden av bilder där jag visar mina hobbies. 🙂 Bland annat.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Elovena, där finns ju ett fint par vantar och jag hade för en vecka sen ett par tumlösa på min blogg… Det lär finnas tolv (12) olika sätt att nålbinda om man googlar!

      Gilla