Ny månad – ny ros

Nu är det augusti – redan, den månad när skolorna börjar igen. Men nog vill vi ha sommar ett bra tag till. Så idag har jag simmat i barndomspotten med det bruna vattnet där jag lärde mig simningens ädla konst. Jag hann ro över sjön och ta ett dopp och ro tillbaka innan regnet kom, och tur var väl det annars hade jag blivit våt …  🙂 Lite hallon har vi också plockat idag, d.v.s gubben plockade ett par liter så länge jag var på och i sjön!

I våras köpte jag och planterade tre Peacerosor. De har inte riktigt orkat växa men nu blommar den första vackert gul, några till är på väg att slå ut i blom.Peace

0 thoughts on “Ny månad – ny ros

  1. måsa-mållon

    Idag var det alldeles för kallt för ett dopp.Tar sikte på lördag,då har det utlovats värme. 😉

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Det sku ha varit illa om jag blivit våt, hade inga extra kläder. Enda sättet hade varit att sätta kläderna i plastpåsen och ro tillbaka naken.. 😉

      Gilla