Trefligt

Häromdagen blev jag erbjuden af en god wäninna att läsa en bok som handlar om konstnären/författarinnan H. F-S,  Hanna Frosterus-Segerstråle, skriven av Solveig von Schoults.  Jag har läst halfva boken och är nu med Hanna i Paris 1888. Hon är 20 år och förlofvad med sin älskade Albert, som hon skrifver bref till av hela sitt hjerta. (Det gamla skrifsättet hafver smittat af sig på mig, liksom!) Hon hade fått ett stipendium och var i Paris för att studera konst och måla taflor…

Nu ska jag läsa vidare.  Go’kväll!   🙂

0 thoughts on “Trefligt

    1. lma7 Inläggets författare

      Allt ska ju moderniseras också språket, stafningen och boksäfverna, hvilket kan vara bra ibland. Inte hwill jag ha tillbaka h framför v i hvarje ord, thet hverkar öfverflödigt! 🙂

      Gilla

  1. lma7 Inläggets författare

    Thet är en synnerligen trefvlig bok, du borde få läsa den… Solskenskram!

    Ps. Det här svaret till MUMSEN hamnade fel! 😦

    Gilla