Fick chansen och tog den

Det ska man göra när man får ett erbjudande att följa med till Grötpalatset/Wirrlandia som ligger långt bort i ett skogsbryn. Det skulle vara mycket att berätta om, men värdinnan Elovena har ju ganska utförligt redan igår berättat på sin blogg vad hon visade oss. Några saker glömde hon att nämna bland annat en hemlagad häst, fullvuxen, men den fick inte längre vistas utomhus, stackars Pålle, han var så fin!  🙂   Jag tog några foton men blev förbjuden att lägga in henne själv på bloggen. Men en annan grej, som jag inte tror hon nämnde om, fotade jag och vi fick en grundlig utläggning om hur det går till när den används. Den får jag säkert visa en bild av. Visst fick jag det Elovena?  😮 Och TACK än en gång ‘för visad mat och gästvänlighet’ eller hur var det man skall uttrycka sin tacksamhet?  😛DSC00523Vet någon vad den här grejen ska användas för?

 

0 thoughts on “Fick chansen och tog den

  1. Zwei

    Det KAN vara en fläkt som används till att få alla höns i samma hörna, men jag tror mera på att den används av såna som vill komma upp sig här i livet. 🙂
    Vad vann jag, om det var rätt svar? 😉

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Bestäm dig nu för det som du tror mera eller mindre på. Man vinner ingenting med såå ofullständiga svar! 😉 Det finns ju ett ord för det man gör när man ”tagit sig upp här i livet”! Det börjar på P! 😛

      Gilla

      1. Zwei

        Jag bestämde ju mig för att tro på dom med högtflygande planer juh. 😉
        P, som Panik? (Hur ska jag komma ner med livet i behåll?) 🙂

        Gilla

  2. elovena

    Jå, såklart får du det 🙂 kan ju hända nån har undrat vad som används när man flyger i luften, för dynamit är det ju inte alltid. Dendär grejen var ju också lättare att fota än dendär röda där bakom…. till den skulle det behövas MAAAASSSSOR av utrymme… 😀 Jasså tyckte du synd om gamla pållen? Den skulle behöva piffas upp om jag ska täcks visa den för folk, juh. 🙂

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Just idag kom det en bilaga med ÖT som handlar om att flyga i luften, det tycks nog finnas en och annan som inte alltid står stadigt med båda fötterna på jorden! 🙂

      Gilla