Har funderat…

… på att skriva mitt bloggavskedstal men kommer mig inte riktigt för, tyvärr.  😦 Liite inspirerad av en rubrik jag läste på bloggen idag ska jag (också) berätta något som jag inte är riktigt säker på om det är sant!

Det var två läkare som satt och pratade när en man gick förbi. De tyckte båda att han gick lite konstigt så den ena sa: han har säkert problem med knäna. Den andra sa: nej, jag tror nog det är fråga om höftproblem. De beslöt att slå vad och så gick de och sa till mannen vad de slagit vad om, och frågade honom om han har problem med knäna eller höften.  ”Vi hade fel alla tre, jag trodde det var gasproblem men det var diarré” sa mannen.

Vad lära vi härav? Läkare ställer inte alltid rätt diagnos, men till deras försvar kan ju sägas: de hade ju inte undersökt ”patienten” alls i det här fallet!  🙂

OBS! Det här är inte mitt avskedstal, även om ni nu tycker det är dags för mig att ta farväl av bloggen.fi.  Ha det så gott i novembermörkret!

0 thoughts on “Har funderat…

  1. runeparo

    Ja, efter att du berättat en så där ”vulgär” historia borde du väl nog ta konsekvenserna och ”avgå”. 🙂 Nä, jag skojar!

    Gilla