För kallt

Om det ändå var sommar! Det är alldeles för kallt nu och då är det ”bara”knappa 10 köldgrader. Hur ska man överleva om det blir ännu kallare och ännu mera snö??  😦

Det vete fåglarna och tänk vad de ska frysa, de små fåglarna alltså. De har inga varma tröjor och strumpor att dra på sig, inga varma täcken att krypa under. Och så finns det väl uteliggare, bostadslösa också i vårt avlånga land. Så inte borde jag som har det så bra klaga över lite köld… men tycker man inte om vinter så tycker man inte! Så he så!

0 thoughts on “För kallt

  1. Bogart

    Visst är det sommar! På väldigt många ställen.

    Det finns knappast någon människa i världen som gillar vintern, så där på riktigt. Utom då något enstaka undantag möjligtvis. Vi får väl klandra våra förfäder som hade det dåliga omdömet att bosätta sig på dessa breddgrader. Men ännu sörre orsak har vi att klandra oss själva om vi envisas med att bo kvar trots att vi inte trivs. Det finns förvisso varmare trakter.

    Själv strävar jag till att göra det bästa möjliga av den ogästvänliga årstiden. Och vips, så uthärdar man vintern, nästan med lätthet. Men då måste man lura sig själv lite.

    Gilla

      1. Bogart

        Det kan jag tyvärr inte svara på. Så stora bluffar har jag aldrig vågat mig på. 🙂

        Men en varm glögg smakar ju så gott när man kommer in i den sköna stugvärmen. Mycket godare än på sommaren. Att sitta framför spisen när snön yr där ute är heller inte fel. Tvärt omöjligt att uppleva på sommaren.

        Gilla

  2. måsa-mållon

    Ännu kallare idag! Var ut på promenad,väl inbyltad. Tänder ljus,och tänker på sol och värme…..

    Gilla

      1. Liv

        Ja varför inte? Där är det säkert varmt! Jag gillar inte långa flygresor… Korta tågresor är väl inte så dumt?

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Tycker du om tågresor så hoppa på tåget och kom hit! Här har vi ”vår” nu och plusgrader så ja far int naastans! 😉

          Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Lite vårkänsla fick jag faktiskt redan i kväll när jag gick hem i regnväder från vår ”ryska julfest”! 🙂 Ganska omväxlande väderlek kan man nog säga.

      Gilla