Snart …

Sista skoldagen före jul, för min del, var det idag. Utrustad med broddar på skorna och stavar i händerna tog jag mig till skolan denna halkiga dag. Det märks att julen närmar sig, det övas och det är både roligt och stressigt och mycket på gång. Som skolmommo  behöver man ju inte ta ansvar och känna någon stress för något. Bara roligt att få vara med på ett hörn på sista handarbetstimmen denna termin med femmorna. Snart är det julfest!

På söndagen var det ett trevligt litet kalas som jag fick vara med på. Ett barnbarn blir 6 år och hade bjudit några förskole kompisar  och mommo på kalas. Där gick det ganska livat till…    🙂  Så jag undrar i mitt stilla sinne vad det kan vara för ljudnivå med 25 förskolebarn i samma klassrum??   😮

0 thoughts on “Snart …

  1. livetsmeningar

    Det gäller säkert att kunna ha auktoritet med såna ”gaphalsar”! 😉 Ännu värre ljud blir det när man är i en simhall med en sån grupp…. Tur att kalaset inte var där!
    Visst är det också roligt se dem fulla av liv! 🙂

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Det var nog roligt att se och lyssna till det glada gängets funderingar och de uppförde sig riktigt hyfsat! Jag fick många fina bilder från kalaset.. 🙂

      Gilla