Vardagstant

Det där med fester hör inte till mina intressen precis. Det känns lite motbjudande och jag försöker nästan alltid tänka ut något förhinder för att slippa delta i större folksamlingar. Det beror säkert på min djupt rotade blyghet och rädslan att göra bort mig, som sitter i från barndomen. Är det bara några personer som träffas och jag känner alla brukar det gå bra. Är man en vardagstant som trivs bäst att pyssla på hemma så är det ett fasligt sjå att hitta något att klä på sig och komma sig iväg om man råkar bli bjuden på en fest av vad slag det vara må. Kanske är jag inte riktigt normal?

0 thoughts on “Vardagstant

  1. oops

    Man är normal när man själv kan och vill bestämma när och vart man åker på fest, eller stannar hemma. Åtminstone jag stannar gärna hemma och gör helst ingenting om det är möjligt. 😀

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Oops, kanske det är mera normalt att tänka så för ”karar”? Kvinnor brukar ju tycka om att klä sig fin, sminka sig och gå till frissan, men jag har inte kommit till den åldern ännu… 😦

      Gilla

  2. villaherberts

    Vi är många som inte trivs på stora och uppstyltade fester, så ensam om det är du inte. Jag har då inte märkt nån blyghet hos dig. Ha det bra, imorgon är det den mörkaste dagen på hela året sen vänder det, tack och lov.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Lena, jag tror nog vi är många likasinnade, fast någon sällsynt gång kan det ändå vara riktigt trevligt bara man kommer iväg!! Jasså, det märks inte att jag är blyg, men så har du ju aldrig sett mig på någon större än fest där det var tre personer… 😀 Ha det gott du också!

      Gilla

  3. kicki

    Känner igen mig i ditt resonemang. Uppstyltad och stel är min känsla på sådana tillställningar. Och så sitter jag och tänker som i reklamen: När får man åka hem?:)

    Gilla

  4. mrwalker

    Instämmer med föreg. talare. Nu har vi förstår problemet med JUL! Barn och och framför allt barnbarn,
    det är inte lätt men det går över, ett par tre timmar får man stå ut med. Snart är det över gott folk, fanskapet kommer ju igen förstås.

    Gilla

  5. Britt

    God Jul och Gott Nytt År!
    Hälsningar från Nyland. Här är regnigt, blåsigt och fem grader varmt, men inte firar vi ju jul till vädrets ära. Läser din blogg och beundrar dina handarbeten och blommor. Själv kan jag varken sticka eller virka annat än pannlappar. Tror att ni är händigare där i Österbotten. Själv kan jag brodera litet och mina tio pioner och lika många rosor var riktigt fina i år fast början såg dålig ut. Mina fem flickor och min pojke får nöja sej med köpta tröjor och sockor. Fyra av flickorna är barnbarn och den femte och pojken är barn. Den yngsta flickan är född i år och bor med sin syster och föräldrar i Belgien så vi träffas oftast via Skype. Men i fjol firade vi belgisk jul med dotterns familj . Hoppas 2014 blir ett bra år och att du och vi alla får vara friska. 2013 var för mej ett ganska så friskt år i motsats till 2012. Men nu skall vi fira jul och sedan blir ju dagarna längre och i ett huj så har vi vår.

    Britt

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Hej Britt, trevligt att höra av dig! Här är det också snöfritt och värmegrader. Vi har också två flickebarnbarn med föräldrar i Belgien, precis som du har! 🙂
      Mitt bloggande går lite på sparlåga numera… men svårt att riktigt avsluta. En Fridfull Jul och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig och din familj!

      Gilla

  6. gilla

    jag är nog ingen festprisse heller, men går hellre, än själv ställer till, men det får inte vara för uppblåst och fint så det blir stelt, för det värsta jag vet är när man ska klä’ sej festfint, så därför gillar jag vardagen bäst då man får vara som man är skapt och umgås med dem man känner väl

    Gilla