Nu räcker det

Det var någon som önskade KÖLD när vi hade milt och behagligt väder för ett tag sedan, då man ännu vågade gå ut utan att frysa om näsan. ”DE” har nu fått sin önskan uppfylld, men jag undrar jag om de njuter nu?  😮  För min del får det räcka med köld nu, så här vill jag absolut inte ha det!  — Men vad jag vill eller inte vill har väl ingen betydelse när det gäller vädret… fast temperaturen har faktiskt stigit med 5 grader sedan jag steg upp!  🙂  Så kanske man ska våga sig på en kort promenad idag också. Det är bara att försöka vänja sig ifall kölden har kommit för att stanna ett par månader!  Brrrrrrrrrrrrr…

 

0 thoughts on “Nu räcker det

  1. oops

    Ifall flera går samman och kräver att nu skall det vara endast -5 grader, kanske det lyckas. Vet dock ej vart våra krav skall skickas. Nu har ju kölden givit efter lite, så man vågar sig till postlådan.

    Gilla

  2. måsa-mållon

    Huj,känner mig träffad….Det blev kanske lite väl av kylvaran,men vi går ju mot varmare tider!Just nu njuter jag av glögg och brasa efter min halvtimmespromenad.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      M-M, mig veterligen är det ingen annan än Herbert som uttryckligen önskade minus 20 graders köld, så det är inte ditt fel! 😉

      Gilla

  3. villaherberts

    Nu ska vi int klaga, tänk så mycket bra som kommer med kylan, he e int na mytchi myggor å knott no å int na bromsar. Det börjar nog bli dags att söka efter långkalsongerna om detta skall fortsätta, vantarna kom fram i fredags när jag skulle sopa av bilen.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      VH, inget är så ont att det inte har något gott med sig, eller tvärtom. Du tycks ju tåla mer köld än många andra…

      Gilla