Är det för sent?

Nu har jag suttit här en hel dag igen med mina handarbeten min dator och min cappuccino, med ett par matpauser emellan, utan att röra på mig desto mera. Men då det är så tråkigt att bara ”fara ut å gå”! Det borde vara någon intressantare motionsform. – När jag läser om alla duktiga som är ute och springer långa sträckor och verkar må så bra av det så blir jag smått avundsjuk. Kanske det inte är för sent, jag har ju båda benen kvar, det ena tom förstärkt med en metall höftled!  Om jag tar det försiktigt i början med 50 meter löpning och 100 meter gång så kanske jag småningom kan öka lite för varje dag! 🙂

Tror bestämt jag ska fara ut och prova nu när det är mörkt …  😛

18 thoughts on “Är det för sent?

    1. lma7 Inläggets författare

      😀 Nu tror du nog att jag sprang ihjäl mig Oops? Men det var ingen hård träning, 15 minuter ungefär! Jag joggade faktiskt sammanlagt ca 100 steg, resten gick jag mycket sakta. Är mycket nöjd med försöket, det var första gången på många år som jag försökte springa… 😀

      Gilla

      1. oops

        Bra att allt gick helt enligt planerna. Var med frun och kollade in Söderbacka i morse. Fint väder men lite blåsigt.

        Gilla

          1. oops

            Vi gick. När jag motionerar så blir det antingen att gå eller cykla, och emellanåt simma, men då är det simhallen som gäller. Gillar inte att springa, p.g.a. att jag då blir ganska snabbt öm i hälarna och knälederna. Var nu just före skymningen ute på en cykeltur med ena dottern.

            Gilla

            1. lma7 Inläggets författare

              Att simma skulle jag tycka om men då borde simhallen finnas på gångavstånd! Att cykla är inte så trevligt, det är alltid motvind! 🙂

              Gilla

  1. måsa-mållon

    Du har alldeles rätt teknik. Jag har aldrig gillat att springa,men har börjat jogga så smått under mina promenadrundor. Märker att jag orkar lie mer för varje gång. Men det är vääldigt blygsamt,jag siktar inte på nåt maratonlopp. Ännu… 🙂

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Måsa-mållon, om vi tränar flitigt några månader så ser vi sen… 😉 Tror bestämt jag ska ta en ny runda i kväll (när det blir mörkt). Tänk om vi skulle bestämma oss för att jogga 100 dagar? Eller… nä det blir för stressigt! 😀

      Gilla

      1. måsa-mållon

        Slå två flugor i en smäll och skapa hundradagars joggblogg? Nä,nu ska vi inte ta oss vatten över huvudet… men tänk,så vältränade vi skulle vara om hundra dagar,både i händer och fötter! Man lär ju tänka bra när man springer,det kanske skulle flöda över av uppslag till blogginlägg. Tål att tänkas på! 🙂

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Kanske det är ett bättre sätt att skriva att man SKA göra något än att bara tänka att jag borde … Nu har jag varit två kvällar på ”länk” kanske det blir flera i bästa fall! Det lär ju aldrig vara för sent att bygga upp lite muskler.. 😉

          Gilla

  2. runeparo

    Heja! Heja! Jag tycker nog att löpning ger en oslagbar känsla i kropp och själ efteråt. Jag vill i alla fall råda er att börja varsamt. Precis som ni gjort. Gå och springa lite emellan. Och inte så många gånger i veckan till att börja med. Och öka mängden mycket långsamt. Det är många muskelfästen o.dyl, som måste få tid att vänja sig, så att det inte blir till skador, som sätter stopp för det roliga.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Rune, tack för de goda råden, men det är inte fråga om kilometrar för min del, några hundra meter kan man väl nog unna sig varje kväll av det roliga? 🙂

      Gilla

  3. yvonne

    Det låter riktigt fint! Om det är så att det känns mera motiverat och roligare så, ska du naturligtvis fortsätta. När jag i tiderna började springa (det jag kallar att springa är alltså att jogga, långsamt) gjorde jag så att jag sprang mellan två lyktstolpar och sedan gick jag dubbelt så långt. Nu är det länge sen jag senast var ute och sprang, jag föredrar att promenera…

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Yvonne, det låter lite mera än det är, men visst skulle det vara trevligt om det fortfarande skulle gå att få upp konditionen vid 70+++, jag har ju några överflödiga kilon också att släpa på..

      Gilla

  4. yvonne

    Jodå, det går alltid att få upp konditionen, och faktum är att det också är lättare att märka att man förbättrar den om den inte är så ”häv” från början!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Yvonne, då borde jag ha stora chanser att märka om konditionen förbättras! 🙂
      Fast i dag har jag inte sprungit, bara skottat lite snö!

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.