Beroende

Kan man bli beroende av Sudoku? Trodde nästan att det drabbat mig. Det höll på att bli en riktig vana eller kanske ovana. Det första jag gjorde på morgonen (10-tiden) var att försöka lösa den lättaste sudokun av tre, som varje dag finns i ÖT, samtidigt som jag drack mitt cappuccino. Men i kväll kom jag på att jag helt och hållet glömt det i dag, så då är det väl inte så allvarligt..? – Men bloggen glömmer jag inte och det har nu pågått i snart 4 år. Finns det månne bloggavvänjningsanstalter?? :0

En annan sak som jag ÄR beroende av är garn och handarbete. Blir jag utan garn får jag svåra abstinensbesvär… I dag fick jag skaffat mera rött och vitt garn. Det var väl därför jag glömde sudoku..  🙂

18 thoughts on “Beroende

  1. Lena

    Sudoku gillar jag också! Men jag tror inte det kan bli för mycket av det. Ett sudoku om dagen går nog bra, men sen tröttnar man nog om man börjar försöka med flera per dag. Handarbete är jag nog också ”beroende” av, det måste finnas något att ta i händerna. Garn däremot kan nog bli för mycket, då man inte hinner handarbeta opp vartefter så det börjar samlas. Så ibland har jag nog köpstopp på garn.

    Gilla

  2. Zwei

    Sudoku är rent nödvändigt i vardaxlivet. 😉
    Varje kväll löser man sudoku en stund innan man släcker lampan. Då sköljs alla störande tankar bort och man sover sedan ostört och tryggt – som en rosenknopp innan den nästa morgon blir utsprungen. 😀

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Zwei, lite frisk luft är bra på kvällen, annars ser jag bara nuffror när jag stänger korpgluggarna. Sidu sudoku ska man lösa genast på måron 10-tiden! 😛

      Gilla

  3. yvonne

    Jag har också börjat gilla sudoku. Men jag klarar inte av svåra sudokun, de lätta eller medelsvåra räcker för mig. Om man måste försöka hålla flera tänkbara alternativ i huvudet samtidigt, blir det stopp.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Yvonne, det är ju alltid trevligare om man inte behöver anstränga sig så mycket, man kan ju få huvudvärk! 😮

      Gilla

  4. scriptrix

    Sudoku och korsord lär vara bra för hjärnan, så det fortsätter vi med, vare sig vi är beroende eller inte. Men däremot läste jag alldeles nyss att att det inte har någon betydelse alls för hjärnan att lösa korsord som är så lätta att de bara är att fylla i. Så ett gott råd är att du börjar med de medelsvåra och svåra. En utmaning ska det vara, annars är det ingen vits med det! 😉

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Scriptrix, det där stämmer (kanske) och ju mer man övar desto skickligare blir man, i början klarade jag inte ens av de lättaste..

      Gilla

  5. scriptrix

    Vid närmare eftertanke så tror jag inte att du är beroende av varken sudoku eller handarbete. För inte är det väl ändå så att du sitter och löser sudoku när du är på 50-årskalas eller barnkalas eller kalas a la Nina och Klas? Knappast tar du heller med dig ”sticksöömi” dit! 😀

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Det har du nog så rätt i Scriptrix, å andra sidan undviker jag att vistas på stora kalas! 😀

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.