Nya i år

I går köpte jag en present till mig själv, som jag hoppas att andra också beundrar när den slår ut i blom. En Rhododendron, så den jag fick till min födelsedag för några år sen inte ska känna sig så ensam. Blommor, liksom de flesta människor vill ju ha sällskap, helst likasinnade tror jag!  🙂

DSC00740

Det är en Marjatanalppiruusu HAAGA, står det på vidhängande lapp.

Köpte också två små Pion plantor, som heter ‘Karl Rosenfield’!  De får vara sällskap åt rosorna, som är ganska dåliga i år.

2 thoughts on “Nya i år

  1. Liv

    Säkraste sättet att få presenter är nog att köpa dem själv! Inte kan man ju förvänta sig att andra kan lista ut vad man gillar…eller kan man?
    Såna fina gröna blad den har! Annat är det med den härutanför som har bränt sig på solen(?). Men knopparna är stora och fina här med.

    Ps. Är det verkligen varmare på sommaren än vintern? Nu börjar man nästan undra…. Jag sticker söderut och hoppas på mera värme där! Såheså! Man ska visst flyga på Kristi flygare? 😉

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Ja Livis, inte kan man vänta sig att få en present en helt vanlig vardag när man inte har någon bemärkelsedag heller, det skulle nog vara en stor överraskning.. Fast när jag tänker efter har det faktiskt hänt när någon kommit med tåget t.ex och gjort en avstickare hit! 🙂 Trevlig resa .. igen!

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.