Te

Har man ingenting att skriva om kan man som sista utväg göra ett inlägg om te!  🙂  Jag köpte en tesort som jag inte smakat förr. Men förresten är det fel att kalla Rooibos för te, det kommer från en buske som växer nånstans i Afrika. Rooibos lär betyda röd buske, som också kallas järnekbuske. Det verkar vara mera hälsosamt än vanligt te, innehåller inte koffein/tein, men däremot en hel del nyttiga ämnen bl.a. superoxid dismutase, som tros motverka åldrandets oönskade effekter. (Vad det nu kan vara fråga om sägs inte..)  🙂
DSC00755

10 thoughts on “Te

    1. lma7 Inläggets författare

      VH, det var kanske inte rooibos den tanten fick. Jag tycker det smakar lite ingefära, men om det är hälsosamt och motverkar åldrandets oönskade effekter så ska jag dricka det nu och då! 😉

      Gilla

  1. Zwei

    Scriptrix har helt rätt, som vanligt. 🙂
    Precis hemkommen från Mormor nås man av beskedet om att min långa kamp för sundare vätska i koppen äntligen börjat bära frukt. En lyckans dag. 😀

    Gilla

  2. gilla

    här dricker vi sällan vanligt te, det ska nog helst vara ovanliga sorter, s.s. rött- grönt och vitt-te och örtteer och helst äkta sådanna och inte smaksatta (aromatiserat te), men det blir bara på mornarna och kvällarna vid behov, om vi tar en nattsmörgås 🙂 däremellan ska det givetvis vara kaffe, normalt sådant 😉

    Gilla

Kommentarer inaktiverade.