Uppdrag

Man kan få olika förtroendeuppdrag här i livet! I midsommarhelgen fick jag vara vikarierande kattskötare, ett riktigt trevligt uppdrag. I går var mitt uppdrag att sälja lotter på hantverkarmarknaden och där fick jag träffa många trevliga människor, både kända mindre kända och okända, bland andra en bloggare med familj, som jag inte handgripligt hälsat på förut. (Gissa vem)!  Det blev en trevlig pratstund.

I morgon får jag bli omhändertagen av ett barnbarn och behöver inte fundera på vad jag ska göra, han brukar nog ha förslag på olika sysselsättningar. Säkert ska vi också och titta på en kanin som en son har fått i uppdrag att sköta om några dagar när kaninägarfamiljen är på resa. 🙂

DSC00832

4 thoughts on “Uppdrag

  1. villaherberts

    Det är omväxlande att ha uppdrag, skall vara kattvakt på två ställen denna helg, hos sonen och hos min reservfamilj, tur att det är promenadavstånd mellan ställena.

    Gilla

Kommentarer inaktiverade.