Gyttjebad

I går blev det äntligen av. Medan åskmolnen tornade upp sig klädde jag mig i ”simkostym”, tog roddbåten och rodde över sjön, dit där stranden är en aning bättre. Det blåste friskt och det var en viss risk att bli våt innan jag hann över sjön, men solen tittade fram mellan molnen liksom för att se hur det skulle gå för mig.  🙂  Över sjön kom jag och hoppade i och lät det bruna, varma, sammetslena vattnet omsluta mig och njöt i fulla drag.
Kräsna badare skulle aldrig ta en simtur där men för mig är det en skön upplevelse att ta ett dopp i det vatten där jag en gång för länge sedan lärde mig simma. Hur mycket ”larjo, rapa å ävjo” (= gyttja) det finns i den sjön kan ingen så noga veta.

Kameran hade jag med och den klarade sig utan vattenskador den här gången. Det har ju tjatats om bildbevis från det årliga gyttjebadet!!! När jag rott tillbaka kom regnet och åskan..

DSC00933DSC00938

4 thoughts on “Gyttjebad

Kommentarer inaktiverade.