Tiderna förändras

60-70 år är ingen lång tidsperiod, men det är så långt bakåt i tiden som mitt minne sträcker sig. Och mycket har förändrats under den tiden. Ingen visste då på 1940-50 -talet hur snabbt och enkelt det skulle gå att ”sända brev” t.ex. Då fanns bara papper och penna, kuvert och frimärken och ”snigelpost”. Sen var det bara att vänta någon vecka på svar. – Datorer och e-mail hade ingen hört talas om. Inte ens telefon hade vi hemma när jag växte upp. (Hur klarade man sig??).

Nu kommer nya metoder att kommunicera hela tiden så t.o.m. att blogga håller på att bli gammalmodigt, verkar det som ..

Men jag är gammal, modig och envis så jag bloggar vidare!  🙂

4 thoughts on “Tiderna förändras

  1. kicki53

    Sådärja, nu har jag hittat dig! Brukar också tänka tillbaka till den tiden då inte ens TV fanns. Vi hade nog väggtelefon, men man skulle ringa via ”centraalskon”. Det var kvinnan som satt på centralen och stoppade in sladdarna på sina rätta ställen….

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Trevligt att du hittade hit Kicki! 🙂 Jo, och dessutom kunde ”centraalskon” lyssna till samtalen om hon ville!

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.