Kurser

Nu har Medborgarinstitutets kursprogram kommit. Bara att välja och vraka vilka kurser man vill ta. De flesta är kvällstid och en gammal tant orkar inte med särskilt mycket inrutat återkommande program varje vecka. Man ska ju inte överskatta sin energi heller och anmäla sig till så många kurser att man blir tvungen att hoppa av. Så jag har bestämt mig för en timme / vecka seniorgymnastik på höstterminen ..  Men anmälningstiderna har inte gått ut än så man vet ju aldrig, kan ändra mig ännu!  🙂

DSC01064

16 thoughts on “Kurser

    1. lma7 Inläggets författare

      Det förstår jag, Kicki, och att hålla kurser måste ju vara dubbelt så tungt som att sitta på kurs som elev! Vilka ämnen handlade det om?

      Gilla

      1. kicki53

        Jag var språklärare i finska, engelska och tyska. När barnen blev större ville jag ha en tjänst dagtid, så sedan 1992 är jag på högstadiet.

        Svar: Du har jobbat länge, kan inte ha så hemskt många år kvar till pensionen!

        Gilla

  1. mml

    Jag började så stort på ryska, men hade glömt hur man växlar språk medan man skriver, så det är hög tid för mig att börja med hjärnjumpan. Jag anmälde mig till ryskan i Sursik. Det är förargligt, hur lätt man glömmer. Allt skall nötas in lite mera när man är 70+. Jag läste just att vi kan lära oss så länge vi vill .Det tar bara lite längre tid.” uvidimsa”

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      MML, du är tapper du, tror jag ger upp eller tar paus med det kyrilliska alfabetet. Har glömt allt igen under sommaren… Har tänkt försöka läsa på egen hand, men det blir väl inte av, misstänker jag!

      Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Anmälde mig till gymnastiken igår och fick veta att det var EN anmäld till ryska fortsättningskursen men spanska nybörjarkursen var fullbokad med 20 anmälda!! Märkligt.

      Gilla

      1. mml

        dit for den järnjumpan

        Svar: Anmälningstiden har inte gått ut än, så ge inte upp hoppet, somliga bestämmer sig i sista minuten! 🙂
        Tror jag ska prova med lite engelska…

        Gilla

      2. mml

        Det är på något vis tacksammare med engelskan. Jag har i flera år gått på English conversation, men som du vet, älskar jag grammatik och jag är fashinerad av den ryska grammatiken. Jag har märkt att tala lär jag mig aldrig men jag bara njuter för stundan och det räcker för mig.

        Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Du är nog på en högre nivå än mig i både ryska och engelska och kanske du började studera språken tidigare så de sitter bättre i minnet..

          Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Ja-a Bosse, man borde få betalt för att gå på kurs, speciellt då man ska”tvinga” sig till en engelsk konversationskurs på alltför hög nivå! 🙂 Men att bara bläddra i programmet lär man sig inte mycket av… Kram

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.