Om – sidan

”Uppdatera din Om-sida så att dina läsare får veta lite mera om dig”, står det  när jag besöker min adminsida. Nu undrar jag vad mina läsare vill veta om mig?! Jag kan och vill ju inte berätta hela min livs historia på Om-sidan heller!  🙂  Fast nog har jag läst ganska långa utläggningar på en del ”om-sidor” och det kan vara riktigt intressant ibland.

En sak som jag brukar fundera på är: varför bloggar folk? Varför bloggar jag, varför bloggar du? Det finns ju trädgårds-, inrednings-, mode-, sport-, mat-, och andra temabloggar men alla de andra som inte har något tema måste ju också ha någon orsak till sitt skrivande.. ? Eller är det helt enkelt bara skrivklåda och tidsfördriv?  –  Kanske det finns lika många orsaker till skrivandet som det finns bloggare.. det får jag väl aldrig veta. 😮

Och så finns det bloggläsare som aldrig skriver något själv .. dem vet vi inte så mycket om heller..

DSC01089

2 thoughts on “Om – sidan

  1. http://bosseliden.wordpress.com

    Det är intressant att läsa Om-sidan. Det gör jag alltid när jag bloggvandrar och kommer till någon ny person. Själv visste jag knappt vad en blogg var för några år sedan. Jag hade skrattat gott om någon skulle sagt till mig att jag skulle ha en egen blogg. Jag älskar att ha fel. Idag firar antagligen min lilla blogg hundratusen visningar. För två år sedan var jag vid starten överlycklig när det hade varit 10 visningar på ett dygn. På något mysko sätt har många av mina bloggvänner blivit som nära vänner trots att vi aldrig har setts i verkliga livet. Jag gläds med dem när de har det bra. Jag oroar mig när de berättar att de ska på någon undersökning. Problemet är att skaran har växt och tiden räcker inte alltid till. Kram från Ystad.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Inte trodde jag heller att jag skulle bli någon bloggare. Det är lite mer än 5år sen jag köpte en laptop och ”vandrade” ut på nätet och började läsa bloggar och kommentera så smått och fastnade sedan i ”bloggträsket”! 🙂 Men inte tycker jag att jag tagit någon skada av det, tvärtom. Det trevligaste med bloggandet är nog kommentarerna… så tack bussiga Bosse!

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.