Överraskning

Häromkvällen plingade mobilen till och en granne sa: ”Hej, kasta på dig jackan och skorna och kom hit ska jag visa dig något!”  Förkyld och trött som jag var borde jag nog stannat inne, men min nyfikenhet tog över och jag gjorde som hon sa, det var ingen lång väg att gå. Undrande, vad kan det vara som hon vill visa mig stegade jag iväg och hann tänka hur ska jag våga gå in, här står ju en främmande bil, är det månne den som hon vill visa mig.. ?

Jag ringde på, kom in och fick den glada överraskningen! Där sitter hon, som grannen ville att jag skulle få träffa, en jobbkompis från 1980 – talet! Vi hade alla tre gemensamma minnen från samma arbetsplats och samma tid. Jag skulle bara gå in fram och tillbaka till grannen men oj vad vi hade mycket att prata om, tiden rann iväg och timmarna gick fort.. Tröttheten var som bortblåst!

Visst är det trevligt med överraskningar på kvällskvisten!  🙂

8 thoughts on “Överraskning

  1. gammelmormorn

    Härlig överraskning. I min ålder består överraskningarna mest av att en vän trillar på näsan och bryter lårbenshalsen eller dör.Helt naturligt – vi försöker ta det naturligt….

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Sådana överraskningar kommer här också bland mina vänner, jag är ju inte så mycket yngre. Trevligt att läsa dina inlägg, en glad överraskning att du kommenterade. ❤

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.