Samtal om livet

I dag var jag på en tur till VCS med taxi för att kolla mina ögon. Det var bara en snabbvisit, inget läkarbesök, bara ögontrycket som mättes av en sköterska. Och så skulle recept för dropparna förnyas. De vill ju gärna göra elektroniska recept så jag gick med på det, men det blev förstås något fel, så när jag skulle ta ut dropparna var det inte rätt sort som förnyats … Men det ordnar väl sig .. trycket var iaf bra.

Under resan till Vasa var radion på i taxin så jag lyssnade med ett halvt öra och råkade höra ett namn som jag kände igen!  Det var f.d. bloggaren mr Walker som intervjuades i programmet: samtal om livet. Så nu har jag lyssnat en gång till, på arenan!

Jag följer också programmet Kaukasien på 30 dagar med Ville Haapasalo. Intressant och sevärt!

Snön smälter, sen blir det kallt igen!

12 thoughts on “Samtal om livet

  1. Bogart

    Tack för info. Samtalet måste jag söka på Arenan.

    Om programmet om Kaukasien är intressant så är minsann personen Ville Haapasalo det också. Han har nog en osannolik historia.

    Jag var till och med TVÅ gånger till VCS i dag. Riktiga snabbvisiter. 🙂

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Gör det Bogart, han har varit med om mycket, Mr W!
      Jo det är just Ville som gör programmet så intressant. 🙂
      Är du krasslig, när du har så mycket ärende till VCS?

      Gilla

  2. gilla

    Ville Haapasalos program brukar vi också följa med på, han gör intressanta resor och möter intressanta människor och kulturer. det är ju ett snabbt o enkelt sätt att göra electroniska recept….såvida inte hela systemet brakar ihop, det blir mer eller mindre kaos den dagen det händer, om det händer, då allt numera ska köras via alla dessa modernigheter som finns idag, bl.a. datorn

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Gilla, kanske vi ännu en gång kan konstatera att somt var bättre förr! Det är ju kaos direkt så fort elektriciteten är borta.. Märklig tid vi lever i.

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.