Jaha

Nu har en efterbliven bloggtant igen lärt sig ett nytt ord ”poddare” och podcast. Måste googla för att ta reda på vad det var fråga om!  Antagligen är det meningen att bloggen.fi ska försvinna på alla hjärtans dag när den nya sajten Sevendays öppnas med utvalda finlandssvenska bloggare och poddare. Vad jag kan förstå så har inte en helt vanlig pensionerad vardagsbloggtant någon ”mission” där.

Som tur är finns ju WordPress där ALLA är välkomna. Tycker lite synd om alla som ansökt men gallrats bort från Sevendays. Men bloggen.fi är ju inte mera vad den en gång var, så kanske yngre människor börjar trivas på Sevendays som är en satsning av HSS Media. Nu blir det snart ordning och reda!!  😀

 

22 thoughts on “Jaha

    1. lma7 Inläggets författare

      Men snälla Bogart, kalla mig inte fossil, jag är fortfarande en levande finlandssvensk! 😀 Om än en aning bortkommen ifråga om nutidens trender och utveckling… Invecklat blir de när man själv stannat i utvecklingen och är gammalmodig.

      Gilla

        1. lma7 Inläggets författare

          Det förstod jag nog, men du är inte heller något fossil! Du skulle passa bra på Sevendays tycker jag! 🙂

          Gilla

            1. lma7 Inläggets författare

              Skämt åsido, både du och jag finns ju bland de 20 mest lästa de 7 senaste dagarna, enligt listan.. 🙄 😛

              Gilla

  1. kicki

    Hmm, vet nu inte riktigt vad jag ska säga om det nya upplägget. Var det frågan om 30 handplockade bloggare? Det låter inte som något för gemene man direkt. Skulle kunna kallas för något helt annat som jag avstår att skriva ut.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Kicki, ”av 60 sökande har ett trettiotal nu valts ut” står det i ÖT i dag. OBS jag har inte ansökt om att få vara med! 😀

      Gilla

  2. kicki

    Precis, då var det som jag hade läst någonstans. Jag har inte heller sökt, har ju redan flyttat till wordpress. Sevendays är nog ämnat för en annan typ av människor hur som helst.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Vi har det bra där vi är, på WP, fast jag kan nog tänka mig att en och annan lärare möjligtvis ryms med på Sevendays! 🙂

      Gilla

  3. måsa-mållon

    Tror du de begraver oss på alla hjärtans dag? Kanske vi ska starta en egen häftig bloggsajt för dem som vill följa trenderna i 50++ världen? Tänk vilka poddar vi kunde skapa om skulle gå in för det! 🙂

    Gilla

      1. måsa-mållon

        På fråga ett svarar jag:Det är tveksamt.
        På fråga två svarar jag: Nej, men jag kan ta reda på!

        Gilla

  4. gilla

    nä men, vad är dethär för ”skämt”, ska bloggen.fi begravas och vi med den, nu när jag äntligen har kommit igång, igen…. det är ingen ordning alls med någonting numera…. och worldpress…. hur tar man sej dit då, och kan man typ ta med sej hela flyttlasset härifrån o dit….jag är inte alls insatt i varken det ena el det andra, ogillar alla dessa nymodigheter som bara krånglar till det fastän det ska vara så enkelt, men är man oteknisk som jag så avskyr man allt som heter modern IT……. 😦

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Gilla, det är ganska enkelt att ta sig till WP (eftersom jag klarat av det!) Och enkelt att flytta över allt, hela bloggen.fi ”drivs stolt med WordPress”! 🙂 Samma ”firma” alltså. Jag skriver här så länge det går och flyttar över inläggen nu och då..

      Gilla

  5. gilla

    Wauw…då kanske du kan lära upp mej, hur man gör…..det är ju inte så långt kvar tills vändagen….ifall den här sidan försvinner då, där vi håller till nu som bäst

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Gilla, det kan nog hända att bloggen.fi får fortsätta men den fungerar ju inte så bra.. Du kan ju börja med att googla på wordpress.com och klicka på skapa en webbsida.. Sen kan jag (eller någon annan) kanske förklara mera om importeringen av din .fi blogg till WP. Det är intressant med teknik, tycker jag! 😀

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.