Februari

Och jag som trodde idag att det fortfarande var januari!  Jag berättade för 7-åringen som övernattat här att ”nu har det gått en månad av det här året, i morgon börjar februari.”  Då sa moffa:  ”det är första februari idag”!  Vad månne barnbarnet lär sig av detta? Ska man tro på mommo eller moffa?  Nå, jag måste ju godkänna att det var moffa som hade rätt – den här gången!  🙂  Det beror väl bara på att tiden går så fort så jag hinner inte med..

Mera snö har vi också fått fast vi redan har mer än tillräckligt. Men då fanns det ju något att göra utomhus för en arbetssam 7-åring. Vi var ute och skottade i flera repriser både i går och i dag. Vad gör det fast vi visste att den anställda snöröjaren med sin traktor skulle komma och skotta just där vi hade skottat…  Vi fick ju motion och frisk luft, som alla behöver!   🙂

6 thoughts on “Februari

    1. lma7 Inläggets författare

      Nu borde man sätta igång med att plantera om krukväxter, för snart är det vår! 🙂
      Jag tycker nog att november ”e sembär” än januari!

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.