Motionskampanj

Här om dagen fick jag ett brev från Folkhälsan. Det innehöll bl.a. ett litet kort att fylla i för varje dag hur mycket jag motionerar. Det blir en (1) poäng för 30 minuters promenad, cykling, joggning, gymnastik, simning, skidåkning, snöskottning, stavgång o.s.v.  Nu ska här plockas poäng i små portioner och motioneras med måtta! ”Folkhälsan” tycker säkert att man inte ska överanstränga sig för det behövs bara (minst) 50 poäng på tre månader för att delta i utlottning av en resecheck på 600€! – Och nu har jag redan 5 poäng!  😀

Mitt motto: Allt med måtta!

6 thoughts on “Motionskampanj

    1. lma7 Inläggets författare

      Bogart, jag brukar nog klara av att misslyckas med vilka motton och föresatser som helst, åtminstone när det gäller motionerande. Nu är det så halt så det blev inget poäng idag heller. 😦

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.