April lördag

DSC01419DSC01418Den tappra julstjärnan står envist kvar i köksfönstret som om den ville säga: ”släng inte ut mig fast jag är gammal och omodern och inte riktigt passar in!”  Ibland är den vissen och bladen hänger, men repar sig alltid när den får rikligt med vatten. (Tycker jag känner mig ungefär så också.. som bloggare)  😉

Annat är det med påsk tulpanerna, de blev inte långlivade. Gula och granna lyste de några dagar , sedan var deras tid förbi!

Ha en bra helg!

 

 

14 thoughts on “April lördag

  1. måsa-mållon

    Du är i alla fall så modern så du börjat idka särskrivning,ser jag! 🙂
    Julstjärnan tycks trivas i ditt sällskap.
    Tappa inte modet.Enligt Skriften skjuter vi skott ännu när vi blir gamla och får nya vingfjädrar som örnarna. God helg!

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Det ska nog vara aprillördag, det var ett aprilskämt! 😉 Och påsktulpaner, men när jag skriver så, blir det rött streck under. Skott och vingfjädrar, hm..
      Ha en fin söndag!

      Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Ja, Herbert, det gör det, men lämnar man bort något ord som man tänkt, men inte ”hann” skriva så blir det ingett rött streck! 😀

      Gilla

  2. kicki

    Jag är ingen vän av julstjärnor och jag tror att de känner det på sig, så de blir inte långlivade här Bladen faller av i rask takt och så får jag slänga dem. Din julstjärna ser ju ut att frodas och må bra.

    Gilla

  3. scriptrix

    Från det ena till det andra, hur får man en vacker orkidé att överleva? Jag fick en härom dagen och jag skulle så gärna vilja att den blommar lika vackert nästa vår som den gör nu. Tyvärr har jag inte lika gröna fingrar som min mamma hade.

    Gilla

    1. lma7

      Det enda jag gjort är att sänka ner krukan i ljumt vatten, tar genast upp den och låter vattnet rinna av. Det gör jag högst en gång /vecka. De ska stå ljust med genomskinlig kruka, alltså ingen ytterkruka. Lycka till med orkidén! 🙂

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.