Gränser

Gränsen mellan Finland, Sverige, Norge, Ryssland och mellan andra länder vet jag ungefär var de går. Det kan man se på kartor också. Men fattigdomsgränsen, var går den mellan rikedom och fattigdom och vem är det som har stakat ut den? ? — Kanske man skulle fråga riksdagsmän och -kvinnor vad de anser om det! Är det en viss summa som kommer in till bankkontot varje månad som bestämmer om man är på ena eller andra sidan fattigdomsgränsen eller är det andra saker också som avgör?  Dumma frågor av en dum tant tycker ni säkert, men iaf tror jag att det inte finns någon tydlig gräns. Många klarar sig med små inkomster och andra med stora inkomster får aldrig tillräckligt…

”Rik nog som nöjd är” och ”mytzi vill ha meir!

Trevlig valvaka!  Ni har väl röstat?  🙂

6 thoughts on “Gränser

  1. Villa Herbert

    Jag röstade första förhandsvaldagen så min röst är nog räknad redan.

    Ja vem som är fattig eller rik är en svår fråga. Det finns de som får lite per månad som får det att räcka till och sen finns det såna som aldrig skulle få det att räcka hela månaden, hur mycket dom än fick.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Vi röstade idag, brukar alltid göra det på valdagen.

      Det är alltså inte på inkomsterna det beror utan på andra faktorer, t.ex hur man använder pengarna… 😮

      Gilla

  2. Lena

    Det samma har jag också funderat på. Rik den som nöjd är! Det beror mycket också på vem man jämför sig med.
    Röstat har jag.

    Gilla

Kommentarer inaktiverade.