Sensommar

DSC01619Är sommaren slut nu eller har den inte alls börjat ännu? Det är ju redan augusti så vi får väl nog sluta att vänta på värmebölja. Sommaren har varit bra på sitt sätt, ingen har behövt lida av värmen, skulle jag tro.  Så varför klaga, det finns ju kläder för alla väder! Men enligt statistiken har denna sommar varit en av de kyligare.  Vi kan ju ännu hoppas på en lååång varm höst.

Sommargästerna flög iväg till varmare trakter i fredags efter att ha varit här och kylt av sig!  🙂  Känns tomt när de farit, det var så trevligt att ha dem här.

Veckan började bra med besök av en god väninna som hade god blåbärspaj med sig. Bättre än så kan en måndag inte vara.  Tack M för en trevlig stund!

God fortsättning på augusti!

6 thoughts on “Sensommar

  1. måsa-mållon

    Jag har nu suttit och huttrat på simstranden en vecka med barnbarn på simskola. Men ungarna är modiga,de har badat två omgångar i alla väder. Själv har jag på vinterklåddin,den får nog vara kvar till nästa sommar. 🙂

    Gilla

  2. gilla

    skulle mej inte förvåna alls ifall värmen skulle dyka upp nu helt plötsligt när skolorna börjar…..jag hoppas ju inte det, det kan gott fortsätta med lagom värme, men inget regn, tack. det har vi nog fått av i sommar så det räcker till. men vi får ta det som det kommer.

    Gilla

    1. lma7 Inläggets författare

      Värmen kom igen, jag fick täcka termometern idag när den började visa 50+, så inte kvicksilvret skulle krypa ut! 😉

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.