Hälsovård – sjukvård

Det är väl skillnad på hälsovård och sjukvård? Det heter ju hälsovårdscentral men sjukhus. Förebyggande hälsovård finns ju också.  Eftersom jag aldrig blir kallade till några kontroller förutom ögontryckskontroll ett par gånger varje år så tänkte jag beställa en 75-års hälsokontroll på hvc i förebyggande syfte, fast jag kände mig ganska frisk. Jag har inga mediciner förutom ögondroppar. Jag fick en läkartid några veckor framåt i tiden och skulle ta en del blodprov före. — Men så fick jag ”flunssa” med feber, sjuk hals, hosta och snuva. Blev riktigt krasslig och orkade inta alls tänka på några läkarbesök och provtagningar.  Så jag måste ringa och ändra tiden för läkarbesöket, kanske orkar jag dit om en vecka….   🙂  Utan tvivel är jag inte riktigt klok, jag behöver säkert undersökas av en läkare…  eller vad tror ni?  😮

DSC01820

2 thoughts on “Hälsovård – sjukvård

Kommentarer inaktiverade.